Όπως όλοι γνωρίζουμε το ποδήλατο προσφέρει μεγάλη ευκολία στη μετακίνηση στην πόλη, στην άθληση και στην ψυχαγωγία. Οι ευεργετικές επιδράσεις στην υγειά μας είναι πάρα πολλές. Και όπως τονίζουν οι επιστήμονες ποδηλατώντας μερικές ώρες την εβδομάδα έχουμε πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας. Επομένως ποδηλατήστε άφοβα. Κάνει καλό πρώτα από όλα στην υγεία μας, στην τσέπη μας και στο περιβάλλον.

Οι τύποι ποδηλάτων είναι πολλοί.Μερικούς από αυτούς τους τύπους, που θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε είναι το ποδήλατο πόλης, το ποδήλατο βουνού, το ποδήλατο trekking, ποδήλατο δρόμου και άλλοι. Θα επικεντρώσουμε όμως την προσοχή μας στον τύπο ποδηλάτου που αφορά το δρόμο και στο ποδήλατο trekking.

Τα ποδήλατα δρόμου ονομάζονται και αλλιώς “κούρσες “. Η χρήση τους περιορίζεται αποκλειστικά για άσφαλτο και είναι κατάλληλα για μεγάλες αποστάσεις, για αθλητικές προπονήσεις, και αγώνες. Οι ρόδες του είναι λείες έτσι ώστε να μπορεί να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες χωρίς δυσκολία και χωρίς την τριβή που έχουν τα λάστιχα για ποδήλατο βουνού. Ο σκελετός του είναι ελαφρύς και κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με λεπτούς σωλήνες έτσι ώστε να προσφέρει στον αναβάτη ταχύτητα και άνεση. Το συγκεκριμένο είδος ποδηλάτου αποτελεί την επιλογή έμπειρων ποδηλάτων που βλέπουν την ποδηλασία περισσότερο ως άθληση και ευκαιρία να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση.

Ποδήλατο trekking.

Ο συγκεκριμένος τύπος ποδηλάτου είναι ένα μείγμα ποδηλάτου βουνού πόλης και δρόμου. Είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε τα λάστιχα τους, στην εξωτερική τους πλευρά έχουν προεξοχές για να αντέχουν σε ανώμαλο δρόμο ενώ στο κέντρο τους δεν έχουν πέλμα. Από κατασκευής τους λοιπόν,η ταχύτητα και η σταθερότητα στην άσφαλτο είναι ένα από τα μεγάλα τους προτερήματα. Κατά τη διάρκεια της χρήσης του, η μπροστινή του ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς που συναντά στο δρόμο του. Το αρνητικό του στοιχείο είναι ότι δεν είναι τόσο ελαφριά όπως τα ποδήλατα δρόμου και έτσι η μετακίνηση μας γίνεται με μεγαλύτερη δυσκολία.