Η ανάπτυξη του διαδικτύου ως ασφαλής τρόπος αγορών έχει αναπτυχθεί από το 1994. Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να περιηγηθεί και να βρει μία ατελείωτη ποικιλία προϊόντων για να αγοράσει. Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει συμβάλλει πολύ στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στα έσοδα του κράτους.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επιτρέπουν στους υποψήφιους αγοραστές να αγοράσουν το προϊόν που επιθυμούν από την άνεση και την ευκολία του σπιτιού τους. Αυτό έχει κάνει το διαδίκτυο διάσημο στους χρήστες του για την ευκολία που τους παρέχει. Η απρόσωπη επαφή, που υπάρχει κατά τη διάρκεια που κάνεις ηλεκτρονικές αγορές, και η ευκολία του να πληρώνει κανείς με κάρτα, προπληρωμένη ή πιστωτική ή χρεωστική, είναι άλλοι δυο παράγοντες που κάνουν τον υποψήφιο αγοραστή να προτιμά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αυτό φανερώνει βέβαια ότι οι άνθρωποι έχουν και μία τάση να απομονώνονται και να γίνονται λιγότερο κοινωνικοί, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει.

Στην Ελλάδα υπάρχει μια πληθώρα από e-shops αλλά η κερδοφορία τους θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερη. Έχει παρατηρηθεί ότι οι Έλληνες ακόμα προβαίνουν δύσκολα σε αγορά μέσω διαδικτύου, λόγω του φόβου ότι το προϊόν που θα παραλάβουν δεν θα είναι αυτό που απεικονίζεται στη σελίδα και δεν θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Επίσης τα eshops, χρησιμοποιούνται από τους χρήστες για να ενημερωθούν και να συγκρίνουν τα νέα προϊόντα και αν τελικά αποφασίσουν να αγοράσουν κατι, προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή με φυσική τους παρουσία στο κατάστημα. Τέλος οι φόβοι που έχουνε πολλοί χρήστες να χρησιμοποιήσουν τις πιστωτικές τους κάρτες και να τους εκθέσουν σε δημόσια θέα είναι άλλος ένας ανασταλτικός παράγοντας, που κάνει αρκετούς Έλληνες να προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο αγορών.

Παρ’ όλα αυτά το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μια ασφαλή επιλογή, κι αυτό γιατί οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν γίνει πολύ ασφαλέστερες από το παρελθόν, λόγω της μεγάλης ανάπτυξης που γνώρισε το διαδίκτυο και των δικλείδων ασφαλείας που έχουν επιβληθεί από τις τράπεζες σε όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα.