Όταν αναφερόμαστε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, εννοούμε την απευθείας αγορά αγαθών ή υπηρεσιών από έναν πολίτη μέσω του διαδικτύου, χρησιμοποιώντας προγράμματα περιήγησης στο internet όπως τα Google Chrome ή Internet Explorer ή Opera. Ο καταναλωτής μπορεί να βρει ένα προϊόν που τον ενδιαφέρει, αναζητώντας διάφορους πωλητές ηλεκτρονικών ειδών οι πελάτες μπορούν να κάνουν τις αγορές τους χρησιμοποιώντας υπολογιστές, επιτραπέζιους ή φορητούς, tablet ή ακόμα και smartphones. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θυμίζει σε τίποτα ένα κατάστημα με φυσική έδρα. Στο φυσικό κατάστημα ο αγοραστής, μπορεί να βρει τα είδη που τον ενδιαφέρουν τακτοποιημένα σε ράφια, σε κρεμάστρες ή στη βιτρίνα, να τα φορέσει για να τα δοκιμάσει και να δει αν του ταιριάζουν. Μπορεί να πληρώσει με μετρητά ή ακόμα και με πιστωτική κάρτα.

Στο ηλεκτρονικό κατάστημα δεν υπάρχει αυτή η ευχέρεια του να τα δοκιμάσει και να τα δει από κοντά, οι αγορές του όμως γίνονται πιο γρήγορα, δεν υπάρχει το πρόβλημα της έλλειψης στην αποθήκη, δεν έρχεται σε προσωπική επαφή με τον πωλητή. Επίσης δεν είναι απαραίτητο να μετακινηθεί κανείς από το σπίτι του, μπορεί να τα κάνει όλα εύκολα και γρήγορα από τον υπολογιστή του.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα κατά την τελευταία δεκαετία , γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη. Το διαδίκτυο έχει επιτρέψει σε πάρα πολλούς άνθρωπος να δημιουργήσουν το δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα σε συνδυασμό με ένα κατάστημα με φυσική έδρα, ή ακόμα και αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Σε αυτά τα e-shops ο καταναλωτής μπορεί να βρει μία ευρεία γκάμα προϊόντων, μία τεράστια ποικιλία από ενδιαφέροντα είδη, ακόμα και προϊόντα που σε κάποιο κατάστημα με φυσική έδρα ίσως να μην μπορέσει να βρει ποτέ. Η ποικιλία και η καλή οργάνωση ενός e-shop, είναι αποκλειστική ευθύνη ενός καλού web developer και του ιδρυτή του καταστήματος. Για αυτό και η επιλογή του προσώπου που θα μας βοηθήσει στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα είναι καθοριστική.